Blog Novunus

Monday, April 2, 2012

Kesabaran membawa kejayaan


Sir Alex Ferguson menyatakan kesabaran yang ditunjukkan oleh United ketika menentang Blackburn Rovers adalah kunci kejayaan mereka ketika United menang 2-0 di Trafford.

Gol lewat permainan daripada Antonio Valencia dan Ashley Young memberikan satu lagi persembahan yang menakjubkan daripada juara bertahan United sekaligus terus kekal sebagai pendahulu liga inggeris dengan kelebihan lima mata mengatasi City .


Ketika bercakap dengan Sky Sport, Sir Alex hanya tersenyum: "Ia merupakan satu malam yang panjang. Kami harus tabah dan bersabar, akhirnya kami berjaya mendapat hasilnya"

"Gol pembukaan Valencia pada lewat permainan adalah amat penting sekali. Rembatannya sangat padu. Ia mungkin hantaran lintang, mungkin juga satu percubaan ke arah gol"

"Kami masih mempunyai baki tujuh perlawanan dan mengikut pengalaman saya walaupun United mendahului dengan lima mata kami harus harus menang pada perlawanan menentang QPR ahad nanti"

"Kami menjaringkan lebih banyak gol ketika ini dan itu merupakan satu peningkatan dalam permainan kami. Daripada 18 gol kini hanya tinggal 1 perbezaan gol dengan City yang berada di tempat kedua. Mungkin hanya perbezaan gol yang akan menentukan segala-galanya.

Novunus: Dea gea banyak menyelamatkan keadaan melalui beberapa "world class"
Info asal: manutd

0 Responses to “Kesabaran membawa kejayaan”

Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint