Blog Novunus

Saturday, April 7, 2012

Lelaki Fotogenik cetus sensasi di internet

Zeddie Little, 25 menjadi sensasi baru internet apabila gambar yang diambil oleh seorang jurufoto amatur semasa dia mengikuti Larian 6 km di Charleston, South Carolina dilihat sebanyak 1.25 juta di Flickr semenjak 31 Mac yang lalu.

Jurufoto amatur Will King mengambil foto Zeddie tersenyum dengan rambut yang beralun dan memuat naik gambar tersebut ke akaun Flickrnya dan memberikan tajuk 'Ridiculously Photogenic Guy'.


King memberitahu suratkhabar tempatan The Post and Courier, salah seorang rakannya memberikan komen 'I dub this guy Mr Ridiculously Photogenic'. Dia kemudiannya memuat naik komen rakannya itu ke Reddit (laman web berita internet) dan segala-galanya bermula dari sana.

Ayahnya, Jack ditemuramah di rumahnya di Isle of Palms, South Carolina berkata "Apa yang terjadi benar-benar tidak masuk akal dan mencetus satu fenomena. Dia seorang anak yang rajin dan bertuah."Dia tidak pernah terbabit dalam bidang model. Ketika ini dia bergelut untuk menempatkan dirinya di dalam bidang perniagaan di New York dan sudah pasti sensasi terbarunya ini akan membantunya."


Facebook Fan Page Zeddie Little kini menerima 2327 Likes, Facebook Group yang didaftarkan khas untuknya menerima 800 likes pada pukul 9 dan mempunyai 1700 orang pengikut pada pukul 10 pagi hari yang sama.

Zeddie bukan sahaja seorang atlit, dia pandai memasak, mempunyai Ijazah dan masa depan yang cerah menantinya. Berita terkini mengenai bintang sensasi internet ini mengatakan dia sudah mempunyai teman istimewa semenjak 5 tahun yang lalu telah menghancurkan ramai hati gadis yang jatuh hati kepada senyumannya.



Menurut suratkhabar Charleston City, Zeddie Little bertemu dengan teman wanitanya pada tahun 2007 semasa bekerja di sebuah restoran Pizza di bandar Charleston, South Carolina. Pasangan itu berpindah ke New York semasa musim panas yang lalu dan Zeddie telah bekerja di beberapa restoran.



Zeddie Little menimba ilmu di West Ashley High School dan kemudian menyambung pengajiannya di College of Charleston. Dia menamatkan pengajiannya pada tahun 2009 dan mendapat ijazah dalam bidang seni.


Novunus: 'Ridiculously Photogenic Guy'

Info asal: dailymail

2 Responses to “Lelaki Fotogenik cetus sensasi di internet”

Terbakor said...
April 8, 2012 at 12:15 PM

mmg fotogenik betul. tgh berlari pun nmpk muke cm posing ja


Novunus Takano said...
April 8, 2012 at 3:58 PM

semput lah tu, control macho ja depan kamera..


Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint