Blog Novunus

Sunday, April 15, 2012

Nikmati setiap kejayaan yang dikecapi


Sir Alex menggalakkan anak-anak buahnya untuk menikmati kejayaan mereka menewaskan Aston Villa, 4-0 di Old Trafford dan mengekalkan kelebihan lima mata mendahului City di tangga liga inggeris.

The Reds pulih dari kekecewaan tewas kepada Wigan rabu lalu dengan menjaringkan dua gol pada separuh masa pertama dan kedua. Pasukan pelawat dikejutkan dengan sepakan penalti pada awal permainan apabila pengadil menghadiahkannya kepada United setelah Ashley Young dijatuhkan di dalam kotak penalti Villa. Rooney menyempurnakan sepakan penalti tersebut dan kini mengumpul 31 gol bersama United.

"Satu keputusan yang baik" Rooney memberitahu MUTV. "Kadangkala permainan kami nampak cuai tetapi kami juga menunjukkan permainan yang baik dan menjaringkan goal. Saya sangat berpuas hati"

Apabila ditanya mengenai pandanganya terhadap sepakan penalti tersebut apabila Young dijatuhkan oleh Ciaran Clark, Sir Alex: "Dia menjatuhkan Ashley dengan sengaja, Ashley berjaya mengelecek dan masuk ke dalam kotak penalti dan dia dijatuhkan dengan sengaja oleh Clark. Bukan sifat semulajadi Young untuk "dive", dia memang dijatuhkan oleh Clark.

"Saya tidak tahu apa yang berlaku tetapi bola itu berjaya melintasi kotak penalti Villa dan berjaya menemui Danny. Gol itu meletakkan United selesa 2 gol di hadapan Villa. Kekalahan di Old Trafford adalah sesuatu yang kami perlu elakkan."

Novunus: kekalkan sebanyak mata mendahului yang mungkin sebelum bertemu City, next game Everton at Trafford

Info asal: manutd

2 Responses to “Nikmati setiap kejayaan yang dikecapi”

Old-Trafford said...
April 16, 2012 at 4:21 PM

Lagi 4 game..
Game Man United Vs City paling ditunggu.
Harap Manchester menang besar..haha


Novunus Takano said...
April 16, 2012 at 8:13 PM

betul tu bro... sweet revenge..


Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint