Blog Novunus

Wednesday, March 28, 2012

Batman banteras jenayah di Brazil

Superhero Batman ini ditugaskan untuk membantu polis memantau Santa Terezinha Square terutamanya jalan-jalan di Taubate City, Brazil pada 26 Mac 2012. Diperkenalkan secara rasmi oleh Kapten Warley Takeo pada 17 Mac yang lalu di daerah yang mempunyai kadar jenayah yang tinggi di bandar Sau paulo.

Kapten Polis Warley Tokey berpendapat penglibatan karakter ini akan memberi manfaat kepada masyrakat setempat dalam jangka masa yang panjang. Kerjasama yang dipupuk di antara Batman dan pasukan polis dapat membantu kanak-kanak untuk membezakan yang mana baik dan buruk, seterusnya mengurangkan kadar jenayah di masa hadapan.

Siapakah sebenarnya superhero Batman ini? Superhero ini bukanlah seorang kaki perempuan yang kaya dengan identiti yang dirahsiakan seperti karakter Batman yang sebenar. Nama sebenar Batman ini adalah Andre Luiz Pinheiro, berumur 50 tahun dan merupakan pesara polis yang ikhlas menyarungkan topeng dan kostum Batman untuk membanteras jenayah serta memerangi pengedaran dadah yang berleluasa di bandar Sau Paulo.










Novunus: Kalau ada Batman mesti ada Robin kan, nampaknya ada vacancy untuk jadi Robin di Brazil.

Info asal: reuters

0 Responses to “Batman banteras jenayah di Brazil”

Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint