Blog Novunus

Sunday, March 25, 2012

Owen akan bermain semula


Sir Alex Ferguson berharap Michael Owen akan diturunkan pada minggu akan datang dan menekankan peluang pemain 32 tahun itu untuk memberikan sumbangan penting ke arah kejuaraan liga United masih ada.

Penyerang tersebut tidak bermain selama 5 bulan selepas mengalami kecederaan paha ketika United menewaskan Otetul Galati di Trafford, November tahun lalu.

"Ia merupakan satu perjalanan balik yang jauh bagi Owen" demikian kata Sir Alex Ferguson, "beliau mencuba tetapi gagal untuk berlatih semula pada awal bulan Mac. Selepas beberapa siri rawatan lanjutan akhirnya beliau kembali bersama skuad United pada minggu ini."

"Beliau menunjukkan perkembangan yang baik," Sir Alex memberitahu sidang akhbar yang diadakan pada hari jumaat yang lalu."Beliau kembali berlatih beberapa minggu yang lalu dan selepas beberapa sesi, beliau melakukan latihan fizikal dengan pasukan sains sukan tetapi beliau melakukannya melebihi kemampuannya. Beliau kini berehat beberapa hari dan akan menyertai rakan-rakannya semula minggu ini."

"Jika anda menginginkan seorang pemain yang akan menjaringkan gol-gol yang penting bagi anda, adakah sesiapa yang lebih baik daripada Michael Owen? Kehadiran beliau semula ke dalam skuad United amat dialu-alukan, walaupun hanya tinggal beberapa perlawanan lagi untuk musim ini berakhir."

Novunus: He's wearing the number 7 shirt, worn by legend George Best, Eric Cantona, David Beckham and Christiano Ronaldo. He's got a lot to prove it.

Info asal: manutd

0 Responses to “Owen akan bermain semula”

Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint