Blog Novunus

Wednesday, March 21, 2012

United mendahului City hanya satu mata



Kelebihan 4 mata United di persada liga kini dikurangkan kepada satu mata pada malam rabu apabila City berjaya menghadapi perlawanan getir menentang Chelsea.

Anak-anak buah Roberto Mancini ketinggalan 0-1 pada minit ke-60 apabila pemain pertahanan Chelsea, Gary Cahill menjaringkan gol tetapi tuan rumah City mendapat sepakan penalti pada minit ke-78 yang disempurnakan oleh Sergio Aguero setelah Michael Essin memegang bola di dalam kotak penalti.

Bekas pemain United Carlos Tevez yang penuh dengan kontroversi kembali semula dengan bergaya ke dalam skuad City setelah umpanannya berjaya disempurnakan oleh Samir Nasri untuk memberikan kemenangan berharga kepada City pada minit ke-85


Kemenangan tipis 2-1 City ini merupakan kemenangan ke-20 City di tempat sendiri, merupakan satu rekod baru dalam liga inggeris. Kemenangan ini juga memberikan peluang kepada City untuk memintas United pada sabtu nanti di mana City yang mempunyai kelebihan satu permainan hanya perlu seri atau menang ketika menentang Stoke di Stadium Britania nanti.


Pada perlawanan lain, Stoke juga bermain pada malam Rabu dan senasib dengan Chelsea apabila tewas dengan gol pada saat akhir Cameron Jerome pada minit ke-75. Merupakan kemenangan yang tidak dijangka oleh anak-anak buah Tony Pulis.

Gol masa kecederaan Rafael Van der Vaart memberikan keputusan seri 1-1 buat Totenham Hotspur. Keputusan seri ini memberikan 1 mata kepada Spur setelah mengalami 3 kekalahan berturut-turut sebelum ini tetapi harapan untuk layak secara automatik ke Liga juara-juara hampir malap.

Spur jatuh ke tempat ke empat apabila Arsenal berjaya mengatasi Everton di Goodison Park. Hanya tandukan Thomas vermaelen pada mini ke-8 memisahkan kedua-dua kelab itu. Agak malang bagi Liverpool, tewas 3-2 kepada Qpr walaupun pada satu ketika Liverpool mendahului 2 gol. Keadaan berubah pada minit ke 72 apabila QPR menjaringkan 3 gol dalam masa 18 minit untuk menang.


Novunus: Nasib baik dapat penalti...

Info asal: manutd

0 Responses to “United mendahului City hanya satu mata”

Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint