Blog Novunus

Wednesday, March 14, 2012

Rafael disenaraikan dalam skuad olimpik Brazil



Pertahanan United Rafael telah disenaraikan di dalam 54 orang pasukan awal Skuad olimpik Brazil ke Olimpik London 2012. Manakala kembarnya Fabio juga pertahanan United tidak tersenarai.

Rafael merupakan di antara 4 pemain liga inggeris- diikuti oleh Sandro dan Bruno Uvini (Totenham) serta David Luiz (Chelsea) berada di dalam senarai pendek 54 orang Mano Menezes yang akan ditapis kepada 35 orang pada 8 Jun sebelum Skuad sebenar 18 orang diumumkan pada 6 Julai

Nama-nama pemain terkenal Brazil di seluruh dunia lain yang tersenarai ialah Adriano (Barcelona), Alexandre Pato (Milan), Daniel Alves (Brazil), Douglas Costa (Shakhtar Donetsk), Hulk (Porto), Marcelo (Real Madrid), Neymar (Santos), Ronaldino (Flamengo) dan Thiago Silva (Milan).

Di sebalik kegagahan dan kemasyhuran bolasepak Brazil, negara tersebut tidak pernah memenangi pingat olimpik dalam sukan bola sepak, sesuatu yang diidam-idamkan oleh Rafael. Beliau ingin menjadi sebahagian daripada skuad Brazil yang menempa sejarah memenangi pingat Olimpik dan bermain di pusingan separuh akhir yang dijadualkan diadakan di Old Trafford.

Novunus: Skuad olimpik Malaysia, apa cerita?

Info asal: http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2012/Mar/Rafael-named-in-Brazil-Olympics-squad.aspx

1 Responses to “Rafael disenaraikan dalam skuad olimpik Brazil”

Anonymous said...
January 25, 2013 at 1:10 PM

Link exchange is nothing else except it is simply placing the other person's weblog link on your page at suitable place and other person will also do similar in favor of you.
Also visit my web site transfer news football real madrid


Post a Comment

All Rights Reserved Blog Novunus | Blogger Template by Bloggermint